Twitter en IBM slaan handen ineen

Watson van IBM

Watson

Het is allemaal heel vriendelijk en lief begonnen, al die klets- en exhibitiestekken, maar uiteindelijk is het zaakje danig uit de klauw gelopen. Twitter (tjilp, tjilp, tjilp) is amechtig op zoek naar geld. Gister heeft Twitter een kongsi gesloten met IBM, ooit het machtigste computerbedrijf ter wereld, maar nog steeds eigenaar van ’s werelds snelste en slimste computer: Watson. Watson, dan denk ik toch aan de stuntelige vriend van Holmes, gaat al dat gekwetter op verzoek en tegen betaling doorspitten. Het wordt dus tijd meer flauwekulberichten op Twitter te plaatsen…Dagelijks zouden er zo’n 500 miljoen kwetters de wereld in worden gestuurd. Klanten van IBM kunnen Watson vragen wat er speelt in de mussenwereld. Is een nieuwe loopschoen populair? of Zijn mijn nieuwe frietjes niet te slap?, allemaal vragen waar Watson wel raad mee weet. Daarnaast gaan de twee bedrijven werken aan toepassingen die bedrijfsbeslissingen kunnen verbeteren door de Twiiter-gegevens te combineren met de bedrijfskennis op het gebied van marketing, logistiek, klantenbediening e.d.  IBM gaat de Twitter-gegevens ook gebruiken in ExperienceOnce, programma’s op het gebied van marketing en verkoop, en BlueMix, de wolkontwikkelaar van IBM. IBM is, net als Twitter, op zoek naar geld en hoopt zo logge bedrijven te koppelen aan soepele SIlicon Valley-technologie. Drie maanden geleden sloot IBM een overeenkomst met Apple om grote bedrijven te helpen Appleproducten te integreren.

Ook Twitter stelt zich, dus, steeds hoeriger op. De aandeelhouders willen wel eens geld zien en zo komt het dat frisse jongens gaandeweg veranderen in geldwolven. Vooralsnog lijkt dit geen aanslag op mijn en jouw privésfeer, maar vrolijk wordt ik hier niet van…

Bron: Wired

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.